onsdag 23 maj 2012

ORM JÄ.........



LOPPAN
Under alla år som vi har hållit på med hund så är det aldrig någon som blivit orm biten, men nu i kväll vid nio tiden så tittade Jan-Erik på Loppan och upptäckte att hon var uppsvälld över hela nospartiet och bägge läpparna var "hårda", hon var fler centimeter bredare än vad hon brukar vara och dessutom var hon svälld ner på halsen men inte i svalget. Tur nog så fick vi tag på våran snälla veterinär så vi fick snabb hjälp, och hon upptäckte två små hål på insidan på hennes vänstra läpp och det var på den sidan hon var värst.
 LOPPAN, BORDSPRYDNAD

Jag vet inte vad jag har trott men jag trodde att det skulle va mycket bredare mellan hålen men det var väl inte stort sett mer än en centimeter emellan så jag insåg då att blir dom orm bitna någon annan stans på kroppen så lär man då inte hitta några bitmärken.
Tyvärr knäppte jag inte något kort på henne när hon var så där svälld, för det hade ju varit "kul" att visa hur hon såg ut men det är ju inte det första man tänker på i ett sånt här läge.


Nä go natt mä er måste sova 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar