tisdag 22 maj 2012

FY FÖR VARG - FY FÖR BRA BÖCKER??

Ja ha då har dom sett varg här i krokarna också det var väl väntat men jag vill inte ha varg, så är det bara. Det läggs ner så ofantligt mycket pengar på vargen och den är inte ens utrotningshotad men man får väl anta att dom lägger ner minst det dubbla på tex. fjällräven som verkligen är utrotningshotad, eller.......

Jag hade fått en ny ljud bok i lådan med Åsa Larsson, kanon tänkte jag och så tittar jag på vem som är uppläsare och då står det, författaruppläst, hm kan det bli bra?
lite missmodig går jag och min bok ut till bilen, sätter i cd och kör i väg på mina reklam rundor och det visar sig att det passade perfekt hon var riktigt riktigt duktig och den norrländska dialekten är helt underbar. 
Bokens handling då, jo den var som jag vill ha en bok, med några mord lite känslor och lite historia. Den var fängslande från början till nästan slutet, då hände något som gjorde mig vansinnigt arg och ledsen så tårarna rann och i mitt tryckfärgs skitiga ansikte såg det ut som jag hade setat bakom galler och solat, hur som helst så förstörde det hela stämningen på en väldigt bra bok, visst den slutar lyckligt men det försvann en liten bit lycka. Vad som hände,,,,? Det får ni läsa själva och se om ni blir lika ledsna och arga som jag.


Helgens skörd av bilder.
STJÄRNSUND

HEDE

HEDE

STJÄRNSUND
HEMMA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar