tisdag 1 maj 2012

BILDER från MH

JAG HAR LAGT IN KORT FRÅN MH HÄR TILL HÖGER UNDER LÄNKAR TYVÄRR FINNS INTE GULLAN MED FÖR HENNE GICK JAG MED.
MENDO MED HUSSE JAN-ERIK PÅ MH

Nu känns det nästan som jag har flyttat till kvarnhagen, fyra gånger på drygt en vecka, nu får det allt va ett tag.

I lördags var vi på MH med tre stycken bondvischans, Glade Vilgot "Moltas"
Glade Villmer "Wille" och Glade Viking "Mendo" även Gullan och två av hennes syskon var med Sonja och Holger från kennel www.goldwork.se. 
Marias Glade Vidar "Vidar" har gått tidigare så nu är det fyra av fem som gjort MH, det är lite kul tycker jag.
Tänk att jag tycker att det är så himla intressant att titta på MH, hundar som man inte trodde skulle reagera på ett sätt gör det och hundar som man tror ska reagera gör det inte det finns inget facit och inget rätt eller fel. 
I dag har vi haft sektionskampen där västmanland hade två lag med och närke och uppland hade ett. Västmanland vann med sitt första lag.
Ludde och jag var med i andra laget och jag kan väl säga som så att det gick inte så bra,  så nu ställer jag in Ludde i garderoben ett tag och kör bara Gullan.
Problemet är att han bara spårar och spårar och det funkar inte så bra på varken sök eller dirigering och jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det, om det går att lösa.

Hej hopp gummi stropp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar