torsdag 29 mars 2012

RYMMARE

LUDDE
På tisdag för middag skulle vi ut och träna lite och jag gjorde väl som vanligt, jackan och kängorna på, dummys högen i den ena handen och kameran i den andra. Öppnar dörren och släpper ut Ludde och Gullan, dom vet ju precis vad det handlar om så dom står och trampar vid grinden, släpper ut dom och dom springer raka spåret till bilen, jag kastar in mina grejer, går till bakluckan för att, lagom se två streck försvinna bakom ve-bon, jag vrålar i ett STANNA och säkert hela ordförrådet av svordomar, men inga hundar.
Ja ha där stod jag och svor väl säkert lite till, efter fem minuter kommer Ludde men ingen Gullan, inser att jag kommer att bli sen, ringer och berättar hur det ligger till.
Vad göra? efter tio min. tar jag fyrhjulingen och hittar henne till slut en bra bit i väg över gärdena, ny badad i bäcken. Jag trodde inte för mitt liv att dom skulle dra i väg när vi var på väg ut för att träna. När det är nå kul på gång brukar dom ju kasta sig in i bilen, men men nån gång ska väl va den första.


GULLAN
Luften går liksom ur en när det blir så där men vi åkte ändå och inte märktes det på Gullan att hon hade varit ute och sprungit, hon va lika sprallig som vanligt. 
GULLAN



LUDDE




Jag fick en rolig bild på Ludde, någon hade tappat matlådan i skogen eller om räven har släpat dit den, hur som helst så apporterade Ludde hem den.








Hej Hopp Kalle Stropp Vi Hörs Igen 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar