måndag 12 mars 2012

Polis

Ja ha då har en helg gått igen, då de flesta är lediga då jobbar jag, kul kul,
men visst börjar det kännas som vår så när isen har försvunnit på våran väg så ska jag ta en tur.

Jag måste berätta om en lite kul händelse som hände för några helger sedan. Jag kör ju som sagt reklam på helgerna och ofta så kör jag ganska sena nätter och väldigt ofta så blir jag stoppad av polisen och får blåsa. Den här helgen kör jag från Fagersta mot Norberg och tänker att det var länge sedan jag blev stoppad och så kommer det bilar i kapp mig och jag håller inte 90 utan kanske runt 80 så jag känner riktigt hur irriterad dom bakom varande bilarna är och när jag kommer till Norberg är det ju bara 60 och 70. Den bil som låg närmast svängde av men en bil och en lastbil låg tätt bakom så jag svänger av vid macken så att dom får köra förbi mig som kör saktare. Då kör den förbenade bilen efter mig och jag svär, typiskt att han skulle in och tanka, ja ja så jag börjar blinka och ska svänga ut igen och får då se att det var polisen som kliver ur bilen bakom mig och när jag tar ner rutan börjar jag skratta för dom trodde att jag hade stannat för att det var dom och jag hade inte ens sett dom förrän jag var på väg att åka. Undra vad som hade hänt om jag hade stuckit. Rubrik, Kvinna i vit bil smet från polisen i Norberg ha ha. 
När dom kollar mitt reg. nr. undrar jag om dom ser hur många gånger jag blivit stoppad och fått blåsa för nog fick jag blåsa minst tio gånger i fjol, så nu har jag börjat sagt när dom säger att det är positivt att "å vilken tur då kan jag ta en sup till"  och de flesta har faktiskt lite humor.
 Tack å hej leverpastej.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar