torsdag 23 februari 2012

MASKERAD

Egentligen är jag motståndare till att lägga ut bilder på Matilda men va sjutton hakar hon här ju en stor del av vårat liv såå....
När M var 4år så var det dags för maskerad med dagmammorna   
och hon skulle absolut va tingeling men jag vägrade köpa en tingeling dräkt för 400kr så jag tänkte att jag får väl pröva att sy en dräkt och det gjorde jag med tossor och allt, tyvärr så fäste jag väl bollarna som satt uppe på tossorna lite för dåligt så dom trillade av under maskeradfirandet.
När M var 6 1/2 och det skulle bli halloween disco tittade hon på mig och sa, mamma jag ska va häxa, så berättade hon hur jag skulle sy och att jag skulle sy det var självklart.
Vad tror ni att jag gjort i dag? jo jag har sytt igen och den här gången skulle det vara snövit och jag blev precis färdig, bild kommer i morgon.
Sömmerska kommer jag aldrig bli, jag kör på en höft bara, viker lite här, klipper lite där och sömmar lite här och där, snyggt blir det inte, men sällsynt.
Matilda tycker jag är duktig, hur länge det nu håller i sig. 
Go Natt dröm sött.   
Tingeling 4år 
Cool häxa 6 1/2år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar