måndag 24 juni 2013

DALKULLA PÅ GLID......

Hej på er alla,  hoppas att midsommaren har varit bra. Jag har väl jobbat som vanligt men som tur var, var det lite reklam den här gången så vi han fira lite midsommar i alla fall. Såå här kommer lite bilder över hur våran midsommar helg har varit.




Matilda ny duschad inför midsommar firandet i Fors.




Väl i Fors fanns det även en hoppborg. Så här kommer våran dalkulla på glid, Jag hade en mycket bättre bild på Matilda men den fick jag inte visa för henne, då hade det  blivit en sån där populär tros chock ;-)


På midsommardagen brukar vi åka till Näs, där anordnar dom familjedag på Näs IP med lite olika aktiviteter och uppträdande. I år var det uppträdande av Zillah o Totte för barnen, ja vi stora skrattade nog också. 
 














Även kladdigt äckligt sockervadd fans.








 Det var även uppvisning av trickskytte med Jocke Smålänning.
En å annan melon, ägg, potatis m.m och naturligtvis  lerduvor fick bli till stoft.
Spana in den övre 
bilden, det är det nya sättet att hålla bössan, upp o ner.













Även på söndagen hann vi med lite egna aktiviteter. 
Matilda fick prova på att skjuta med luftgevär för första gången. Jan-Erik kapade kolven så den skulle passa å 
så åkte vi upp till skjutbanan. Inspirerad av Jocke så tänkte hon att vi skulle kasta upp burkarna, men riktigt så enkelt va det inte som hon trodde. Men efter lite inskjutning så fick hon ner fyra stillastående burkar på 5 skott och det gav tydligen mer smak för det här ville hon göra om, så kanske en ny Jocke smålänning på gång med rosa hörselskydd.







Och där föll den sista å jag lyckades fånga det på bild, premier skjutningen.  


Jag hade en riktigt trevlig helg trots arbete och jag hoppas ni också hade det.


Kram till er/Monica









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar