måndag 6 augusti 2012

JAG TRODDE JAG HADE EN FÅGELHUND

Ett skratt förlänger livet... så jag hoppas ni får skratta lika mycket som jag gjorde .

I går när jag körde reklam så hade jag Gullan med mig och det var ju rätt varmt 
så vi stannade vid en sjö strax utanför Norberg och tänkte kombinera lite nytta med nöje. Tog två dummy och Gullan och gick fram till sjön. Kastade i en dummy, inte så långt för jag ville se så hon hämtade den, det gick bra förutom att hon tyckte att vågorna som kom efter henne var otäcka. Kastade ett par till från  samma ställe fast längre och det gick bra förutom dom äckliga vågorna som jagade henne på vägen in, 
( det måste va ett släkt drag ).

När det där gick bra så flyttade vi oss lite till vänster och jag kastade ut, men där var det tydligen mycket otäckare att gå i, hon försökte från alla håll men gav sig inte och när hon väl kom i så var det så grunt att hon bottnade och efter att försökt nå den med tassen så sträckte hon på halsen och fick tag på dummyn.
Jag tyckte att hon hade kämpat på bra så jag slängde i väg dummyn på land som belöning men hon såg den inte, kastade en gång till, hon såg inte den heller, det va väl själva sjutton, gjorde henne ordentligt uppmärksam på att jag kastade och vi stod där bägge två och såg något landa bara nån meter framför oss, men va ända in i fanders, kasta jag inte längre han jag tänka men insåg att det va bara en träbit som kom ner men ingen dummy.

 Tittar upp och där hänger den så fint i handtaget på en torrgren fem, sex meter upp i en tall. Jag skratta så tårarna rann, jaha när hon äntligen va med så kom det inte ner någon dummy. Jaa där lär han väl få hänga tills grenen går av.

Jag hade faktiskt kameran med mig så jag har bildbevis, så håll till godo.

Kanske kommer jag ner här i från.

Tassen kanske funkar.
Jäkla vågor
Närbild
Ja där ser ni det va inte bara att plocka ner den.

Ha de gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar