torsdag 25 mars 2010

Kvittrande Matte

Nu har vi hunnit varit iväg och träna två gånger sedan jag skrev sist och jag måste säga att Ludde är riktigt duktig, ja ja det är väl inte så att vi är färdiga för några lydnadsprov men ändå efter våra mått mätt så har han varit duktig. Jag kvittrar på så jag blir nästan fulliskratt åt mig själv ibland även när jag har korrigerat honom så slåter jag possitiv och det verkar som han tar åt sig ändå så just nu verkar det här vara hans mellodi. Det låter som jag har varit nån bödel tidigare som har stått och gapat och skrikigt, härjat och domderat men riktigt så är det inte, du vet när man t.e.xsäger stanna så säger man ju oftast ett bestämt STANNA och inte som jag gör nu när jag med ett glad lite pipig röst säger sstaanna och just nu fungerar det lika bra så jag fortsätter väl att kvittra på ett tag till.

På tre dagar började alla våra tikar löpa så sist vi var i väg och tränade så kan man väl säga att Ludde var extra duktig som över huvud taget kunde koncentrera sig.
Vi har kallat Ludde för sexgalning tidigare för han har ridit på tikarna som en tok och det mest märkliga är att tikarna har låtit honom göra det men nu när dom precis har börjat löpa så försöker han inte ens men förmodligen har väl tikarna förmedlat att han inte är välkommen nu eller också blev det bara för mycket för honom hur som helst, nu kommer han inte att få se om han är välkommen heller för Benny Ludde och Husse får eget rum några veckor framöver
.

1 kommentar: