onsdag 3 februari 2010

Envis

Envis, ja det känns som att den titeln kommer att användas många gånger i olika tapningar.



Vi var och tränade lite lydnad i går och jag måste säga att han var riktigt duktig.... eller att han i alla fall hade väldigt bra kontakt med mig trots att vi var några stycken.

Den stora envisheten visade sig när vi skulle ha innkallning. Vi var fyra stycken och vi satte upp våra hundar på rad,vi tar Ludde sist sa jag han behöver lära sig att vänta. Vi kan säga så här, jag fick i alla fall upp värmen, jag fick gå tillbaka och sätta ner honom typ sex, sju gånger.

Nu har vi tränat så mycket på det här så han vet vad det är men men, han kan liksom inte stå emot så när det blir lite längre tid så kommer han smygande, inte på en gång utan jag hinner lagom gå och ställa mig och när jag är på väg att ropa hit så kommer han och det värsta är för honom är att jag är lika envis jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar